1982-ben születtem Budapesten. 1988-ban találkoztam a hegedűvel, ettől fogva a zene és a hegedülés szerves részévé vált az életemnek. 1997-ig a XII. kerületi Állami Zeneiskolában tanultam hegedülni, ahol 1990-től a zeneiskolai zenekar „koncertmestere”, majd 1995-ben a Budapest Hegyvidéki Kamarazenekar tagja lettem. Mind a közös zenélés, mind az együtt felnövekvő tagok közösséggé alakulása nagy hatással volt az életemre. Gémesi Géza művészeti vezetése, s a 2001-től évente megrendezésre kerülő Rondinó Kortárszenei Fesztiválon való részvétel sokat formált zenei gondolkodásomon. 2003-tól több ízben részt vettünk a Liszt Ferenc Kamarazenekar zenekari kurzusain, s az évek alatt több komolyzenei Cd-t is kiadtunk Haydn, Beethoven, s kortárs zeneszerzők műveiből. 1997-től Kertész Istvántól tanultam hegedűt a Bartók Béla Zeneművészeti Szakiskola és Gimnázium növendékeként, s emellett a Madách Imre Gimnáziumban évente megrendezésre kerülő kamarakórus versenyen mint karvezető vettem részt. 2001-től a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem- Építész karára jártam. A műszaki életben töltött évek alatt jöttem rá, hogy valóban zenész vagyok, így a műszaki életet elhagyva 2005-ben tudatosan döntöttem a zenészség mellett. 2005-ben megalapítottuk az AblakaNapra Együttest, ahol az improvizáció- és a dalszerzés mesterségének elsajátítása újabb kihívásokat jelentett számomra. 2007-ben jelent meg Rejtek című Cd-nk. Az együttesnek mai napig tagja vagyok. 2006-tól 2010-ig a Makám Együttes tagja voltam. Az évi 80-100 magyarországi- és külföldi koncert alatt sokat tanultam a koncertezésről, a zenei világról, s Krulik Zoltán jóvoltából a dalszerzés tudományáról. Hegedűsként ekkor léptek az életembe a népzenei hatások. Az együttes 4 Cd-jén közreműködök hegedűsként és vokalistaként (2006. Ákombákom, 2007. Zarándokének, 2009. Yanna Yova, 2010. Csillagváró). 2007-ben a Waldorf pedagógusképzés keretein belül Gajdos András zene szakának vendéghallgatója voltam. 2007-től egy speciális mozgásművészetet: Euritmiát tanulok Georgine Michaela Karestől a Szófia Művészeti Egyesületben (www.szofiamuveszet.hu). A zene mozgásban való leképezése nagy hatással van zenei fejlődésemre azóta is. 2008-tól vezetem „A Zene Mindenkié” zenei kurzust Pusztai Józseffel. Jocival 2004-ben találkoztunk. A zenéhez való hozzáállása: természetessége, sémáktól mentes felfogása nagyon megfogott. A régóta tartó barátságunk gyümölcse ez a tanfolyam is. 2009-ben önálló komolyzenei estet adtam Szabadkán testvéremmel, Horváth Andrea zongoraművésszel. Ennek zenei anyagát rögzítettük 2010-ben Szabadkán, így született Örökségünk című Cd-nk, melyen magyar szerzők művei hallhatóak. 2009-ben kezdtem ének hangképzést tanulni Chiovini Mártánál, majd Cserjési Kingánál (canto libero technika). 2011-től a Frau Werbek által kidolgozott énektechnika mellett köteleztem el magam. 2010-ben részt vettem Dominik Petri egy éves hangmegfigyelési kurzusán. 2010-től tanítok hegedűt a Kisgöncöl- és a Kékvölgy Waldorf Iskolában. Fontosnak érzem a zenét megfelelő módon bevezetni a gyerekek életébe, a zenét nem egy elvont, hanem egy kézzelfogható, élő dologként átadni a gyerekeknek, hogy felnőttként is örömmel viszonyuljanak majd a zenéhez. 2011-től a Musicosophia módszerével foglalkozom, mely a tudatos zenehallgatást fejleszti.Úgy gondolom, hogy zenélni mindenki képes, mindenki számára adott lehetőség. Szívből ajánlom mindazoknak a Zene Mindenkié tanfolyamot, akikben megszületik az igény, hogy nyissanak egy kaput a zene felé.Tanfolyama: A zene mindenkié Kapcsolódó cikk: A zene hatása az emberre |
1982-ben születtem Budapesten.
1988-ban találkoztam a hegedűvel, ettől fogva a zene és a hegedülés szerves részévé vált az életemnek.
1997-ig a XII. kerületi Állami Zeneiskolában tanultam hegedülni, ahol 1990-től a zeneiskolai zenekar „koncertmestere”, majd 1995-ben a Budapest Hegyvidéki Kamarazenekar tagja lettem. Mind a közös zenélés, mind az együtt felnövekvő tagok közösséggé alakulása nagy hatással volt az életemre. Gémesi Géza művészeti vezetése, s a 2001-től évente megrendezésre kerülő Rondinó Kortárszenei Fesztiválon való részvétel sokat formált zenei gondolkodásomon. 2003-tól több ízben részt vettünk a Liszt Ferenc Kamarazenekar zenekari kurzusain, s az évek alatt több komolyzenei Cd-t is kiadtunk Haydn, Beethoven, s kortárs zeneszerzők műveiből.
1997-től Kertész Istvántól tanultam hegedűt a Bartók Béla Zeneművészeti Szakiskola és Gimnázium növendékeként, s emellett a Madách Imre Gimnáziumban évente megrendezésre kerülő kamarakórus versenyen mint karvezető vettem részt.
2001-től a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem- Építész karára jártam. A műszaki életben töltött évek alatt jöttem rá, hogy valóban zenész vagyok, így a műszaki életet elhagyva 2005-ben tudatosan döntöttem a zenészség mellett.
2005-ben megalapítottuk az AblakaNapra Együttest, ahol az improvizáció- és a dalszerzés mesterségének elsajátítása újabb kihívásokat jelentett számomra. 2007-ben jelent meg Rejtek című Cd-nk. Az együttesnek mai napig tagja vagyok.
2006-tól 2010-ig a Makám Együttes tagja voltam. Az évi 80-100 magyarországi- és külföldi koncert alatt sokat tanultam a koncertezésről, a zenei világról, s Krulik Zoltán jóvoltából a dalszerzés tudományáról. Hegedűsként ekkor léptek az életembe a népzenei hatások. Az együttes 4 Cd-jén közreműködök hegedűsként és vokalistaként (2006. Ákombákom, 2007. Zarándokének, 2009. Yanna Yova, 2010. Csillagváró).
2007-ben a Waldorf pedagógusképzés keretein belül Gajdos András zene szakának vendéghallgatója voltam.
2007-től egy speciális mozgásművészetet: Euritmiát tanulok Georgine Michaela Karestől a Szófia Művészeti Egyesületben (www.szofiamuveszet.hu). A zene mozgásban való leképezése nagy hatással van zenei fejlődésemre azóta is.
2008-tól vezetem „A Zene Mindenkié” zenei kurzust Pusztai Józseffel. Jocival 2004-ben találkoztunk. A zenéhez való hozzáállása: természetessége, sémáktól mentes felfogása nagyon megfogott. A régóta tartó barátságunk gyümölcse ez a tanfolyam is.
2009-ben önálló komolyzenei estet adtam Szabadkán testvéremmel, Horváth Andrea zongoraművésszel. Ennek zenei anyagát rögzítettük 2010-ben Szabadkán, így született Örökségünk című Cd-nk, melyen magyar szerzők művei hallhatóak.
2009-ben kezdtem ének hangképzést tanulni Chiovini Mártánál, majd Cserjési Kingánál (canto libero technika). 2011-től a Frau Werbek által kidolgozott énektechnika mellett köteleztem el magam.
2010-ben részt vettem Dominik Petri egy éves hangmegfigyelési kurzusán.
2010-től tanítok hegedűt a Kisgöncöl- és a Kékvölgy Waldorf Iskolában. Fontosnak érzem a zenét megfelelő módon bevezetni a gyerekek életébe, a zenét nem egy elvont, hanem egy kézzelfogható, élő dologként átadni a gyerekeknek, hogy felnőttként is örömmel viszonyuljanak majd a zenéhez.
2011-től a Musicosophia módszerével foglalkozom, mely a tudatos zenehallgatást fejleszti.
Úgy gondolom, hogy zenélni mindenki képes, mindenki számára adott lehetőség.
Szívből ajánlom mindazoknak a Zene Mindenkié tanfolyamot, akikben megszületik az igény, hogy nyissanak egy kaput a zene felé.