Vezetik: Korpusz Sándor és Korpuszné Szedlmayer Bea

2024. március 24. (V) 10-18h

A tanfolyam helyszínén nincs mód a befizetésre. Kérjük, hogy előzetes jelentkezés és befizetés nélkül ne menj a tanfolyam helyszínére.

A Sajátmese tanfolyamot két változatban – hétvégi és hétköznap esti – is szervezzük. 

További részletek és érdekességek a Sajátmese-módszerről:
www.sajatmese.hu

Egyszer volt, hol nem volt… Csukd be a szemed, képzeld el a folytatást, aztán csak írd le, ami benned megjelent. Ha a mesénkben megoldást találunk, az a hétköznapi életünkre is pozitív hatással lehet. A Sajátmese-módszer lényege, hogy az általunk írt mese megmutatja, hol küzdünk elakadásokkal, és hogyan tudjuk megoldani azokat. A mesénk valós problémáinkat szimbolikus szintre helyezi, ahol minden lehetséges és mindenre van megoldás. A Sajátmese-módszer ötvözi a mesék ősi gyógyító erejét a modern, kreatív pszichológiai módszerekkel.

A mesénk tükör, ami által magunkba nézhetünk, rálátást kapunk saját rejtett lelki folyamatainkra. A mesével lelkünk bölcsebbik része szólal meg, kreatív és intuitív megoldást mutat nekünk, ami gyógyító erejű, mert olyan új lehetőség, amire eddig nem jöttünk rá a racionális bal agyféltekével.

A mesédbe láthatsz!
Meseírás jobb agyféltekés módszerrel, rejtett erőforrásaink felfedezésére és elakadásaink oldására

A résztvevők meséiből kivett részletekkel meseállításokat tart a csoport, ami abban különbözik a családállítástól, hogy a szereplők szövege mindig az, amit a mese írója mond. A mese írója minden szerepbe beleáll, és mindig ő maga viszi tovább a történetet. Ha elakad, vagy nem akarja megoldani a problémáját, akkor a színpad széléről ránézhet a jelenetére, úgy mintha egy előadást nézne. A meseállítás során a résztvevő átéli azt, ami a saját meséjében – a lelkében – zajlik, és megoldást találhat rá. Mindezt úgy, hogy közben nem kell szembesülnie a  hétköznapi problémájával. Ha a meséjében meg tud lépni valamit, akkor arra valós tapasztalatként támaszkodhat hétköznapi életében is. A foglalkozás beindítja kreatív problémamegoldó énünket, és dinamizálja elakadt életterületeinket.

Szeretettel ajánljuk ezt a különleges tanfolyamot,

  • ha régóta küzdesz ugyanazzal a problémával
  • ha sorozatosan ugyanabba a helyzetbe kerülsz
  • ha nem tudod, merre tovább, és a mostani állapotot már unod
  • ha szeretnél új célokat kitűzni
  • ha erőt, bátorságot gyűjtenél terveid megvalósításához
  • ha szeretnél alkotni és kreativitásodat fejleszteni
  • ha szeretnél egy könnyen használható problémamegoldó módszert kipróbálni, ami utána mindig kéznél lesz.

„Amikor olyan mesét írunk, ami témájában és szerkezetében hasonlít a népmesékre és a klasszikus mesékre, akkor tulajdonképpen az ember ősi varázserejéhez nyúlunk vissza. E varázserő segít abban, amiben józan eszünkkel, vagy tengernyi problémamegoldó módszerrel sem jutottunk dűlőre. A mesénk megtalálja és felszínre hozza legidőszerűbb, de addig tudattalan problémánkat, és segít szabadulni elakadásunk béklyóiból.”

(Szedlmayer Bea: A mese gyógyít – Ismerd meg a Sajátmese-módszert és lendülj át a nehézségeken, Casparus Kiadó, 2022)

A Mese gyógyít könyv borítója

A tanfolyamon kedvezményesen megvásárolható Szedlmayer Bea: A mese gyógyít c., 2022. nyarán megjelent könyve, amiből Te is megtanulhatsz saját gyógyító mesét írni.

Szedlmayer Bea már több éve sikerrel alkalmazza tanfolyamain a dr. Paola Santagostino olasz pszichoterapeutától tanult, majd férjével továbbfejlesztett Sajátmese-módszert. 

Könyvében arra vállalkozik, hogy

  • Érthetővé tegye a mesékbe rejtett életbölcsességeket;  
  • Gyakorlati útmutatót adjon, hogyan írhatunk magunk is gyógyító sajátmesét;
  • Konkrét példákon keresztül megérthetjük a mesék hatásmechanizmusát;
  • Bemutatja miként alkalmazhatjuk hétköznapi életünkben a fő tanítást: soha ne adjuk fel a reményt, hiszen minden lehetséges!
MEGVESZEM

Mi a mesék évezredes titka? A mese az élet iskolája – mit jelent ez? Hogyan ad választ a mese arra, hogy kik vagyunk, mi az életünk célja, merre induljunk, ha elakadtunk, vagy hogyan lehetünk boldogok? Miért és hogyan érdemes felnőttként mesét írni? Hogyan lehet összefüggésben mindennapi létünk azzal, amilyen mesét épp megírunk? Hogyan oldja meg a mese a hétköznapi problémákat?

Ezekre a kérdésekre segítünk választ találni. Saját meséd révén betekinthetsz lelked éppen aktuális történéseibe, amelyekről lehet, hogy még nem is tudsz. A Benned élő királyfik, királylányok, boszorkányok és sárkányok megmutatják, milyen lelki folyamatokon mész keresztül, és ezek hogyan állnak összefüggésben múltaddal, jeleneddel és jövőddel; az egyéni mesékkel való közös foglalkozás során meséd szereplői segítenek a továbblépésben, blokkjaid oldásában, erősségeid és lehetőségeid feltárásában. A sajátmese-írás és –feldolgozás úgy segít életed jobbá tételében, hogy ki sem kell hozzá lépned a meséből.

Vigyázat! A Sajátmese biztosan beindítja az életed!

Az ösztönös gyógymód

Az emberek mindig is meséltek egymásnak, s a mese nem is elsősorban a gyerekeknek szólt. Régen a felnőttek és gyerekek a meséken keresztül kapcsolódtak a világhoz, az emberi lét legmélyebb gyökereihez. Varázsmeséik a lelke legmélyén mindenkit foglalkoztató kérdésekről szóltak: születésről, életről és halálról, felnövekvésről, kiteljesedésről, kapcsolatokról, házasságról, túlélésről, a gondviselésbe vetett hitről, és arról, hogy mi végre születünk a Földre. A mesékkel ösztönösen gyógyították az emberek egymást és önmagukat. A valódi mese egyszerre szép, jó és igaz, a szó legmélyebb értelmében.

„A Sajátmese módszer alapjait Dr. Paola Santagostino olasz pszichiáter fektette le körülbelül harminc évvel ezelőtt, én személyesen tőle tanultam. Rögtön az elején, a saját bőrömön tapasztalhattam meg, hogy a mesém mekkora erővel alakítja át az életemet. Ezért is biztatok mindenkit, aki változást szeretne, vagy problémákkal küzd, hogy használja ki a mesében rejlő lehetőségeket.” – mondja Korpuszné Szedlmayer Beáta, a tanfolyam egyik vezetője

Az olasz módszert átvéve és részben továbbfejlesztve az elmúlt hét évben több száz ember élete változott meg a mese hatására. A Sajátmesék egytől egyig olyan orvosságnak bizonyultak, amelynek garantáltan csak pozitív hatása és mellékhatásai vannak.
A klasszikus mesék és népmesék több évezredes múltra is visszatekinthetnek, amikor az ember még összhangban élt a természettel, és nyilvánvalóak voltak számára az érzék feletti világ történései és lényei. A modern kori varázsmesék e régi receptúrára építenek, és ugyanazokat a mesealakokat, mesebeli tájakat és fordulatokat használják, mint a régi mesék. Carl Gustav Jung fedezte fel a modern pszichológia számára, hogy a világon bárhol és bármikor lényegében ugyanazokat mesélik egymásnak az emberek, csak az adott korszak és földrajzi hely szerint színezik. Ebből arra következtetett, hogy léteznek olyan egyetemes ideák, vagy ősképek, valamint ezekből fakadó szimbólumok, amelyek minden ember lelkében ott élnek, születésétől kezdve.

A mese a legőszintébb műfaj

A szépirodalmi műfajok közül talán a tragédia hat legjobban az érzelmeinkre, azonban ezek, ellentétben a mesékkel, hétköznapi emberi sorsokat beszélnek el. Amikor a színházban egy drámát nézünk, vagy könyvben olvassuk, bele tudjuk élni magunkat a főszereplő helyzetébe. A tragikus történéseket kötni a tudjuk ahhoz, amihez hasonlót valaha talán mi is átéltünk.
A mesénél nem tudjuk személyes életünket közvetlenül összehasonlítani a mesebeli hősökével, akik sárkányt ölnek és óriásokat győznek le. De ha befogadjuk lelkünkbe a mese képeit, biztosan átérezzük azokat a mélységes mély igazságokat, amelyek bár hétköznapi történések formájában leírhatatlanok lennének, ám hétköznapi életünkre is érvényesek.
Ha a meséket valóban meg szeretnénk érteni, el kell fogadnunk, hogy a fizikai érzékszervekkel érzékelhető valóságon túl is létezik egy világ. Ennek a szellemi valóságnak a lényei és igazságai a hétköznapi ember számára is megismerhetők, sőt, belső fejlődésünk és problémáink megoldása érdekében közvetlenül hasznosíthatók is, mégpedig, többek között, a meséken, mesealakokon át.

Minden lehetséges!

A Sajátmese tanfolyamon bárki megtanulhat varázsmesét írni, megértheti a mesék hatásmechanizmusát, azt, hogy amikor mesét írunk, a mesebeli szereplők és események lelkünk legbensőbb folyamatait tükrözik. A Sajátmese csoport segít az éppen aktuális élethelyzet, probléma gyökereinek feltárásában, és a gyógyulás, kiteljesedés felé vezető következő lépés megtételében.
Szeretettel várunk!

Budapesten rendszeresen 2 alkalmas vagy egész hétvégés Sajátmese, illetve 7 alkalmas Csakramese tanfolyamok indulnak a Napfényes Élet Alapítvány szervezésében.

További információ a FaceBookon: Sajátmese felnőtteknek

Vendégkönyvünkből:

„Most jöttem haza a két napos hétvégi varázsmese-tanfolyamról. Néhány jelző: inspiráló, szívmelengető, feloldozó, önbizalom-építő, szórakoztató, meglepetéseket tartogató, távlatokat nyitogató…” 

„Kilapátoltuk, ami bennünk volt, és még jókat is nevettünk. Nagyon tetszett, hogy egyszerre volt jelen a mesék varázslatos világa és a gyakorlatiasság.”

„Megdöbbentő felismerés volt számomra, hogy felnőttkori problémáinknak milyen gyakran gyermekkori gyökerei vannak. És hogy ha ezekről nem tudunk, annak saját gyerekeink láthatják kárát.”

„Voltam már sokszor színházban, de itt sokkal intenzívebb élményeim voltak. Mázsás súlyokat lehetett hallani, ahogyan a szívekről leesnek, és korábban nem tapasztalt mélységeket és magasságokat élhettem át.”

„Nem gondoltam, hogy ekkora hatással lesz rám ez a tanfolyam, de végül minden képzeletemet felülmúlta. Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni az egész tanfolyamról: egy percig sem lehetett unatkozni, izgalmasan váltakoztak a feladatok, de mégis jutott idő mindenre, minden­kire, arról nem is beszélve, hogy hihetetlen jól kiegészítitek egymást!”

http://www.borsonline.hu/test-es-lelek/felnottproblemakra-is-megoldast-kinalnak-a-mesek/169879

Felnőttproblémákra is megoldást kínálnak a mesék

Vannak olyan élethelyzetek, amikor úgy érezzük, már semmi sem segíthet. Ilyenkor jöhet jól a meseírás, amely a tudatalattinkat hozza felszínre, így segít megoldani a problémát.

Tudatalatti üzenet

Bár sokan azt gondolják, hogy a mese csak a gyerekeknek való, nagyon tévednek. Ha jól, szak­avatottak segítségével készítjük el a saját történetünket, akkor előtérbe kerülnek a tudatalatti dolgok. Ezzel a módszerrel úgy nyújtunk megoldást magunknak a saját problémákra, hogy szinte észre sem vesszük.

– A mese mindenkinek ajánlott, hiszen régen is ezen keresztül adták át az embe-rek a tudást egymásnak. Ez egy olyan különleges műfaj, amelyre ugyanúgy éhezik a lélek, mint a test a táplálékra – magyarázta el a csoportos foglalkozás lényegét Korpuszné Szedlmayer Beáta, a Sajátmese trénere. – A magyar népmesék, vagy varázsmesék néhány érthető szabálya szerint elkészített saját történet igazából egy üzenet a tudat­alattinkból. Ilyenkor kiderül, hogy éppen mi az, ami a lelkünket foglalkoztatja, mi az erősségünk és gyengeségünk, de egyben megmutatja a megoldást is – folytatta a szakértő. Például, ha nincs párunk vagy munkahelyünk, akkor a mese meg tudja mutatni ennek az okát.

Tovább a Bors Online cikkére

Visszajelzések a tanfolyamról:

„Várakozással, de nem elvárásokkal érkeztem a Sajátmese tanfolyamra, így csak pozitív érzéseim vannak azzal kapcsolatban, amit átéltem – magasságok és mélységek – a saját és a társaim meséje és ezek kibontása által. Alap személyiségemet megtartva tudtam aktívan részt venni a mesékben, nagyon sok új dolgot megtapasztalva saját magamról és módszereket kaptam arra, hogyan kezeljek különböző helyzeteket az életemben.”

„Köszönöm a profi hozzáállásotokat, támogató segítségeteket, amellyel át tudtam lépni a „küszöböt”, amely előttem állt a tudatalattim által megoldandónak ítélt kérdésben”

„Köszönöm az elmúlt hétvégét, a látni segítést. Nagyon izgalmas és érdekes volt, rengeteg rácsodálkozással, álmélkodással, tanulással. Találkoztam a teljesítőképességem korlátaival is, némelyiket már át is léptem.”

„Azt gondolom, hogy a gondviselés pontosan egy olyan lehetőséget adott a tolmácsolásotokban, amire mindig is vágytam a szívem mélyén – egy eszközt, amivel újra írhatom a múltamat, és aminek a segítségével képes leszek úgy álmodni a jövőmről, hogy nem az én akaratomat erőltetem bele, hanem egy nálam sokkal bölcsebbével működöm együtt.”

„Még valami eszembe jutott, hogy mit is hoztam haza a tanfolyamról. Azt, hogy mindig azt mondjam, amit szeretnék, magam miatt. És azt, amit valóban érzek. Senki sem gondolatolvasó…”

„Ha a címet kellene adnom ennek a két napnak az lenne a legtalálóbb, hogy: Az út, amely hazavisz.

„Őszintén másra számítottam a tanfolyam elején, mint amit végül kaptam. Persze jó értelemben. Úgy indultam neki a két napnak, hogy mesét írok és a kreativitásomat fejlesztem, beindítom a jobb agyféltekémet. Persze kaptunk egy eszközt a kezünkbe, írtunk és rajzoltunk is, de úgy jártam, mint Paolo Coelho: A zarándoklat regényének főhőse odajutott vissza ahonnan évekkel ezelőtt elindulta az önismereti úton. Mindig valami mást, valami megfoghatatlant keresünk, holott az ami segít, nagyon egyszerű és ott van a szemünk előtt. Életünk a családban kezdődik, ott kapunk „felkészítést” az életre, minden szülő annyit ad – lelki értelemben – amennyit tud és képes, ahol ő is tart. Ez a tanfolyam rávilágított néhány dologra Anyukámmal való olykor rögös kapcsolatban, amit eddig nem láttam, hogy mennyi mindent megtanultam a kettőnk kapcsolatából, amit nem tudatosítottam magamban.”

„Kifejezetten szerencsés volt, hogy egy férfi és egy nő is volt a tanfolyam vezetői között, így mindkét energia képviseltette magát. Érződött, hogy Sándor és Bea között harmonikus a kapcsolat. Példaértékű és hiteles, így tudom őket leginkább jellemezni”

Vidéki Sajátmese tanfolyamokhoz együttműködő partnereket keresünk!

Szeretnénk, ha a Sajátmese tanfolyamok vidéki városokba is eljutnának. Ehhez keresünk olyan partnereket, akik helyismeretük és kapcsolatrendszerük révén tudnak segíteni vidéki a tanfolyamok megszervezésében. Amennyiben szívesen együttműködne velünk, kérjük, keressen minket elérhetőségeinken.

Cégfejlesztés mesével

Minden cégben emberek és technológia dolgoznak együtt – így az emberi tényező döntő a cég életében. Az emberek egyénileg és közösen is – csoportban, szervezetként – hatnak az üzleti folyamatokra. Viszonyaik, hozzáállásuk, mentalitásuk, érzelmi reakcióik, kreativitásuk, konfliktusaik, motivációs szintjük konkrét hatással van a vállalat életére és eredményeire. Ez teszi megkerülhetetlenül fontossá, hogy tudatosan foglalkozzunk a szervezet lelki kérdéseivel. Két alapkérdés vetődik fel:

  1. Mi a helyzet? Milyen lelki folyamatok zajlanak és hogyan? Milyen mentális-lelki állapotban vannak a munkatársak?
  2. Miképp lehet javítani, megoldani a problémás jelenségeket és milyen sorrendben?

A sajátmese módszer éppen ezekre a kérdésekre ad – nyilván a klasszikus és általunk is használt szervezetfejlesztési eljárások kiegészítéseként – gyors, hatékony és taktikai terápiás megoldást. Intenzív pozitív mellékhatása, hogy a csoportos munka során megerősödik, és elmélyül a résztvevők kapcsolata, empátiája, bizalma egymás iránt.
Az eljárás egyszerű: az illetékes vezetőkkel problémafeltáró interjút készítünk, majd az adott csoport tagjai 60 perces workshop keretében megírják meséiket. Ezeket elemezzük, és prezentáljuk a mesék révén feltáruló képet. A továbblépés érdekében optimális ezután az egyéni és csoportos munka, illetve a vezetői tanácsadás egyaránt. E munka során a mesék által jelzett megoldási lehetőségeket tudatosítjuk.

A céges Sajátmese módszert is Paola Santagostino fejlesztette ki és alkalmazza sikerrel évek óta. A tőle tanult metódust már több hazai cégnél kipróbáltuk és sikerrel alkalmaztuk.

Egyéni Sajátmese-konzultáció és Cégfejlesztés Sajátmesével
Információ: tanfolyam@napfenyes.hu, varazsmese@gmail.com, telefon: +36-30-231-6128

Korpuszné Szedlmayer Bea

Amióta az eszemet tudom, nagyon szeretem a meséket: gyerekkoromban édesapám sokat mesélt,  és én mindig nagyon élveztem. Százegyedszer is kértem a Fehér ló fiát, ő pedig türelmesen újra és újra elmesélte. Azóta már tudom, hogy ennek micsoda jelentősége van. Amikor megtanultam olvasni, rongyosra olvastam a 77 magyar népmesét, a Világszép Nádszálkisasszonyt és a többieket. Másodikos gimnazista voltam, amikor házi feladatként irodalomórára mesét kellett írni. Az utolsó pillanatig halogattam, nem volt ötletem hozzá, akkoriban inkább a regényeket szerettem. Emlékszem, utolsó este ültem az ágyamon, és gondolkodtam, mit is írjak. Aztán egyszer csak magától elindult a tollam. Nagyon nagy élmény volt, hogy agyalás és erőlködés nélkül „csak úgy” jött a történet az öreg meséről, aki, amikor már érzi, hogy kezd kihalni a köztudatból, magához hívja 3 fiát… Végül olyan jól sikerült, hogy nem csak az iskolaújságba került bele, hanem még a rádió Ötödik sebesség című műsorában is felolvasták.
Azután érettségi után, ahogy a mesefiak, én is útnak indultam szerencsét próbálni. Budapestről Szegedre költöztem, ahol különféle próbákat álltam ki,  és 1991-ben magyar-olasz szakos középiskolai tanárként végeztem a József Attila Tudományegyetemen. Friss diplomásként intenzíven tanítani kezdtem középiskolában és nyelviskolában. Bár a szívem most is visszahúz a diákokhoz,  mesebeli 7 év tanítás után tovább álltam: egy hosszabb olaszországi ösztöndíjat követően váltottam, és egy nemzetközi oktatási és vizsgarendszer hazai bevezetésében és működtetésében vállaltam vezető szerepet.
2010-2013 között elvégeztem egy akkreditált transzperszonális pszichológiai terapeuta képzést.  2010-ben egy könyvesboltban egy mesékről szóló könyvre lettem figyelmes: hoppá, hát ez az, amivel mindig is foglalkozni szerettem volna!  Elsőként Juhász László pszichológus meseterápiás tanfolyamán vettem részt, majd megismerkedtem Dr. Paola Santagostino milánói pszichoterapeuta-tanárral, akihez azóta mester-tanítvány és baráti viszony is fűz. Személyesen adta át nekem az általa kidolgozott varázsmese-író módszert, amelyet azóta is alkalmazok, illetve társammal alkalmazunk egyéni és csoportos foglalkozásainkon. Varázsmese-továbbképzésre a Tempus Közalapítvány Egész életen át tartó tanulás programjának pályázatán több hetes ösztöndíjat is nyertem Olaszországba.
S hogy miről szól mindez? A varázsmese-írás lényege, hogy a magyar népmesékből is ismert repertoárt és szerkezetet követő, saját szerzeményű mesék szimbólumai pontosan tükrözik a mese írójának aktuális lelki folyamatait, erősségeit és elakadásait. Ebből a képből elindulva aztán, megfelelően szelíd módszerekkel segítve a feldolgozást, a mese utat is mutat a továbblépéshez.
Erre saját példám is bizonyság: amikor először Olaszországban jártam és megírtam az első varázsmesémet, éppen romokban volt az életem: válófélben voltam, a munkám sem nyújtott már örömet és egészségügyi problémáim is adódtak. A mesémből kiderült: a királykisasszony csak úgy juthat át a szakadék túloldalára, ha a hangyák segítenek apránként feltölteni a szakadékot… Azóta sok kis lépést megtettem, most boldog házasságban, egészségesen élek, és olyan munkát végzek, ami örömöt jelent számomra.

Ezt kívánom minden kedves volt, jelenlegi és leendő varázsmese-írónknak!
Szeretettel várunk!

SZAKMAI TAPASZTALAT

2010-                 Innovatív transzperszonális pszichológiai terapeuta – magánpraxis
2013-                 Transzformációs mese tréner – Napfényes Tanfolyamok
2011-13            Transzformációs mese tréner – Tiéd lehet a világ Alapítvány
2005-2014      Felnőttképzési szakértő, NMH Felnőttképzési Akkreditáló Testület program-akkreditációs szakértője
1997-              Felnőttképzési szakértő – Tempus Közalapítvány
1997-2015      ECDL- European Computer Driving Licence – országos  programmenedzser
1993-97             Eötvös József Gimnázium (Bp.) és Studio Italia (Bp.)– olasznyelv-tanár, tolmács, fordító
1991 – 93           II. Rákóczi Ferenc Gimnázium és Élő Nyelvek Szemináriuma (Bp.)– olasznyelv-tanár, tolmács, fordító

MILYEN NYELVEN TARTOK TRÉNINGET ÉS KONZULTÁCIÓT:
magyar, olasz

VÉGZETTSÉG/KÉPZÉSEK

2011                  Meseterápia-képzés (Károli Gáspár Református Egyetem Mesekutató Műhelye)
2011-2016       Meseterápia-képzés (Dott. Paola Sanatgostino, Milano)
2010-2013      Transzperszonális pszichológiai innovatív terapeuta képzés (Mandala Természettudományi Oktatási Központ – akkreditált felnőttképzési intézmény)
2010                Az önismeret és a döntések szerepe a pályaépítésben (PL 3855) akkreditált képzés
2008-2010    Pránanadi gyógyítói képzés (5. fokozat)
2004-2005    Fejlődéslélektani és Pszichopatológiai Képzés (Integratív Pszichoterápiás Egyesület)
2001-2005     Tan Kapuja Buddhista Főiskola asztrológiai képzése
1991                 Magyar-olasz szakos középiskolai tanár, József Attila Tudományegyetem, Szeged
1985                Érettségi, Berzsenyi Dániel Gimnázium, Budapest

Tanfolyamai:
Sajátmese tanfolyam
Csakramese – fő életkérdéseink a sajátmesék tükrében
7 lépés a boldog és tudatos élethez – A valódi változás kulcsai

Korpusz Sándor

1961-ben születtem a Duna partján, Nyergesújfalun. Tatabányán az Árpád Gimnáziumban matematika tagozaton 1979-ben érettségiztem, 1985-ben gépészmérnöki diplomát szereztem a Budapesti Műszaki Egyetemen, gépgyártó technológus szakon. Dolgozni a Technoimpex szerszámgépes export üzletkötőjeként kezdtem, majd a rendszerváltáskor a Procter and Gamble Hungary piacépítő nagybani üzletkötője és trénere lettem. Következett a Reemtsma Debreceni Dohánygyár teljes értékesítési csapatának megszervezése és vezetése, és a McCain Foods Hungary (fagyasztott burgonyatermékek) magyar képviseletének beindítása, megszervezése. 2006-ban a Sprinter csomaglogisztikai cégnél kiemelt vállalati partnerekkel, és egy új üzletág, a nemzetközi expressz szolgáltatás (SkyNet) bevezetésével foglalkoztam; e témából írtam felsőfokú logisztikai szakdolgozatomat is. Hobbim a természet világa, az utazás, a fotózás, a blog-írás, az egészséges és teljes életmód.
Három csodás leány és egy remek fiú büszke apja vagyok.

1993-ban, baráti felkérésre kezdtem eladástechnikai tréningeket  tartani. Ez a tevékenység nagyon érdekelt, folyamatosan bővült: vezetői, kommunikációs, önismereti tréningek, személyes vezetői tanácsadás, akciótervezés, piacelemzés, promóciók szervezése, értékesítők kiválasztása – az értékesítés fejlesztésének teljes körével dolgoztam kis és nagy céges megbízóknak. A referencia lista mellékelve megtekinthető, és jól tükrözi megbízásaim sokszínűségét. 1998-tól saját tanácsadó céget alapítottam Benefit For Sales néven; itt is csapatépítés, vezető kiválasztás, értékesítési tréningek, kommunikációs készségek fejlesztése, termékfejlesztés, marketing témákban dolgoztam.

1998-ban írtam  meg „A szányaló bányaló”- című gondolkodásfejlesztő, probléma- és életrendszerező, önbizalom építő könyvemet. Rendszeresen közlök cikkeket – legutóbb például a mobiltelefon sokrétű hatásairól társas szinten, a figyelemről, vagy a tervezés fontosságáról és egyszerű módszereiről a magánéletben.

2004-ben végeztem el az Akademie Vaichingen speciális, antropozófiai alapokra épülő mediátor (békéltető közvetítő) képzését, és azóta nagy tapasztalatot szereztem a belső és a több szereplős konfliktusok megoldásának elősegítése területén, de főleg a párkapcsolati válságokra specializálódtam.

2005-ben adtam ki az „Ilyen a pénz” – című átfogó jellegű elemző munkát azzal a céllal, hogy egy élő, valós, közösségi pénzszemlélet alalpjait kezdhessük kialakítani, és lebonthassuk beteg és hamis tévhit-rendszereinket.
Az üzleti tréneri tevékenység az évek során kiegészült „normál civil” felnőtt érdeklődőknek összeállított programokkal, mint például: önbizalom, pénz-viszonyaink, kapcsolat teremtés és kommunikáció, konfliktusok kezelése, szeretetnyelvek, ideális munka és hivatás, álomvilág és tudatos álmodás, önismeret, pozitív gondolkodás, motiváció és önmotiváció.

2012-ben ismertem meg társamat, Beát, aki a varázsmese témáját már évekkel előbb felfedezte és kutatja. Együttműködésünk gyümölcseként még ebben az évben elindítottuk a VARÁZSMESE ÍRÁS tanfolyamot.

TANULMÁNYOK

  • Budapesti Műszaki Egyetem (Gépipari Technológia szak – okleveles gépészmérnök)
  • Total Quality Management kurzus, Tokió (Japán TQM kormányösztöndíj, JICA Oklevél)
  • Akademie Vaichingen (Mediáció kurzus – mediátor oklevél)
  • Felsőfokú logisztikai szervező

MUNKATERÜLETEI

  • Kapcsolatteremtés, tudatos kommunikáció
  • Konfliktuskezelés, mediáció
  • Pénzkérdések, pénzügyi önismeret
  • Pozitív gondolkodás
  • Motiváció, lelkesítés, bizalomerősítés
  • Problémakezelés, változások irányítása
  • Csoportos együttműködés, csapatmunka építése
  • Új kezdeményezések indítása, tervezése
  • Figyelem, koncentráció fejlesztése
  • Stresszoldás, energianyerés
  • Értékesítés-fejlesztés, sales tréningek, sales átvilágítás
  • Vezetői coaching, tanácsadás

Tanfolyamai:
Sajátmese tanfolyam
Csakramese – fő életkérdéseink a sajátmesék tükrében
7 lépés a boldog és tudatos élethez – A valódi változás kulcsai

Kapcsolódó cikkek:
Önismeret, önértékelés, önbizalom

Jelentkezés, tudnivalók

ÉRDEKLŐDÉS
Ha kérdése van vagy érdeklődik valamelyik tanfolyamunk iránt, kérjük, jelezze felénk

  • telefonon a 1/311-9999-es vagy a 30/311-9999-es telefonszámon VAGY
  • írhat nekünk elektronikus levelet a tanfolyam@napfenyes.hu címre

A tanfolyamokról történő érdeklődés semmiféle kötelezettséggel nem jár.

JELENTKEZÉS
Tanfolyamra jelentkezni kizárólag elektronikus úton lehet a webáruházunkon keresztül a tanfolyami oldalon található regisztrációs linkre kattintva

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
A tanfolyamok esetében a jelentkezési határidő (amennyiben ettől eltérő információ nem jeleneik meg a tanfolyam leírásában) a tanfolyam előtti harmadik munkanap, de kizárólag a maximális létszám eléréséig tudjuk fogadni a jelentkezéseket. A tanfolyamon való részétel feltétele, hogy még tanfolyam indulása előtt a teljes tanfolyami díj befizetésre kerüljön.

BEFIZETÉS MÓDJA
A tanfolyam helyszínén nincsen mód a tanfolyam befizetésére.

  • készpénzben: Ha személyesen szeretné fizetni a tanfolyam díját, úgy ezt készpénzben teheti meg nyitva tartási időben (H, Sz: 8-16h, K, Cs: 9-17h, P: 10-16h) a 1056 Budapest, Belgrád rakpart 26. szám alatti irodánkban.
  • bankkártyás fizetéssel: A kiválasztott tanfolyam oldalán található linkre kattintva, majd a fizetési opcióknál bankkártyás fizetést választva.
  • átutalással vagy bankfiókban történő befizetéssel: A kiválasztott tanfolyam oldalán található linkre kattintva, majd a fizetési opcióknál utalást választva. Közvetlenül mielőtt elindítaná az utalást, kérjük, jelezze felénk, hogy ellenőrizhessük a szabad helyeket! Fontos, hogy mielőtt utalna, regisztráljon a webáruházunkon keresztül, különben az adatok hiányában nem kerül regisztrálásra a jelentkezése!

Bankszámlaszámunk: OTP 11709002-20121060
Kedvezményezett neve: Napfényes Élet Alapítvány
Közlemény: {a kiválasztott tanfolyam neve és időpontja} – Fontos, hogy a közleményben megadja a tanfolyam nevét és dátumát!

Külföldről indított utaláshoz:
IBAN kód: HU24-11709002-20121060-00000000
SWIFT/BIC kód: OTPVHUHB

Minden befizetésről számlát állítanunk ki, amelyet az összeg beérkezése után postázunk vagy elektronikus levélben küldünk el a megadott címre. Felhívjuk figyelmét arra, hogy a számlát kizárólag arra a névre tudjuk kiállítani, melyről a befizetés érkezett.

Ha kedvezményre jogosító utalvánnyal rendelkezik, kérjük, jelezze telefonon vagy tüntesse fel az utalásánál a sorszámát és értékét.

EMLÉKEZTETŐ
A tanfolyamok előtt néhány nappal e-mailt küldünk a tanfolyam kezdési időpontjáról és a helyszínéről.

LEMONDÁS FELTÉTELEI

  • A tanfolyam indulásához képest két héten belüli lemondás esetén a befizetett tanfolyami díjat már nem áll módunkban visszafizetni.
  • Két héten belül, de legalább három munkanappal a tanfolyam indulása előtt a befizetett összeget átvezetni más alkalomra vagy tanfolyamra csak abban az esetben tudjuk, ha az eredetileg befizetett tanfolyamon a befizetők száma az induláshoz szükséges minimális résztvevőszám felett marad. Ha a lemondással a tanfolyam már nem tudna elindulni a résztvevők száma miatt, úgy nincsen mód az átvezetésre.
  • A tanfolyam előtti három munkanapon belül már nem tudjuk a befizetett összeget más alkalomra vagy tanfolyamra átvezetni.
  • Már megkezdett tanfolyam esetén nincsen mód arra, hogy amennyiben a résztvevő bármilyen ok miatt nem jelenik meg egy vagy több alkalmon, úgy a hiányzó alkalmak későbbi időpontban pótlásra kerüljenek. Hiányzás miatt a tanfolyam nem újrajárható.
  • Elindult tanfolyam esetén a befizetett összeg nem átvihető más tanfolyamra vagy időpontra, függetlenül attól, hogy a résztvevő megjelent-e az elindult tanfolyam alkalmain.

TÁVOLMARADÁS
Ha betegség vagy bármi egyéb indok miatt a résztvevő nem jelenik meg a tanfolyamon a befizetett részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni vagy más tanfolyamra, illetve időpontra átvezetni.

TANFOLYAM ELMARADÁSA
Amennyiben egy tanfolyam elmarad (pl. ha nem jön össze a szükséges minimális létszám), akkor a befizetett összeget – előzetes egyeztetés után – visszafizetjük vagy átvezetjük egy későbbiekben induló tanfolyamra.
A tanfolyamszervező – amennyiben nem jön össze az induláshoz szükséges létszám – a tanfolyamot a tervezett induláshoz képest legkésőbb 3 munkanappal lemondhatja. A létszám szempontjából a befizetések számítanak.

ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

Ebéd
Az egész napos tanfolyamainkon egy hosszabb ebédszünetetet biztosítunk, ahol lehetőség van otthonról hozott étel elfogyasztására is.
Hozott ebéd melegítésére a helyszínen nincs lehetőség és mikrosütő sem áll rendelkezésre. 

Felvételt készíteni tilos
A tanfolyamokon és előadás-sorozatokon kép- és hangfelvételt kizárólag a Szervező készíthet. A résztvevők számára kép- és/vagy hangfelvételt készíteni tilos!

Parkolás
A tanfolyamhelyszínnek nincs saját parkolója, az aktuális terézvárosi parkolási díjakról az interneten tud tájékozódni.

Egyéni konzultációs lehetőség
Egyes tanfolyamaink esetében lehetőség van egyéni konzultációra is.
Amennyiben ezzel élni szeretne, kérem, jelezze ezt a tanfolyamvezetőnél, a recepciósunknál vagy a Napfényes Élet Alapítvány elérhetőségein.

KÉPZÉSI SZERZŐDÉS
A tanfolyamainkon részt vevő hallgatóinkkal a hatályos törvényi rendelkezéseknek megfelelően képzési szerződést kötünk.
A szerződés a tanfolyam helyszínén, a  tanfolyam megkezdése előtt kerül kitöltésre. A képzési szerződésben foglaltak elfogadása, annak aláírása a tanfolyamon való részvétel előfeltétele.
Aláírt képzési szerződés nélkül, illetve az abban szereplő pontok betartásának hiányában a tanfolyamon való részvétel nem lehetséges.

A képzési szerződés általános pontjai:

•   Képző intézmény kötelezettséget vállal a szerződés a tanfolyam lebonyolításáért, felelősséget a program minőségéért, teljesítéséért, a képzésben közreműködők tevékenységéért.
•   Képző intézmény vállalja, hogy
– a képzés helyszínén a személyi és tárgyi feltételeket biztosítja
– biztosítja az oktatáshoz szükséges eszközöket, naplókat és egyéb tansegédleteket
•   A képzésben résztvevő vállalja, hogy:
– elfogadja az oktatás rendjét, indokolatlan késések nélkül részt vesz az ütemterv szerinti képzési alkalmakon
– a biztonsági, egészségügyi és munkavédelmi előírásokat betartja
– nem tanúsít olyan magatartást, amely hallgatótársait, oktatóit, illetve a Képző intézmény érdekeit sértené vagy károsítaná
•   A képzésben résztvevő tudomásul veszi, hogy
– a képzésen való részvétel feltétele a legalább 15 éves betöltött életkor, de egyes képzéseknél ettől magasabb részvételi korhatár is előfordulhat, melyet a kiírásban feltüntetünk
– szándékos vagy gondatlanságból elkövetett károkozás esetén az okozott kárt köteles megfizetni
– a megengedettnél több hiányzás, ismétlődő, vagy súlyos fegyelemsértés a Résztvevő kizárását vonja maga után a képzésről
– a jelenléti íven megjelenését minden foglalkozási napon aláírásával hitelesítenie kell
– amennyiben a résztvevő a képzési szerződésben vállalt kötelezettségeit nem teljesíti, úgy a képzésről kizárásra kerül
•   A képzésben résztvevő nyilatkozik arról, hogy megismerte és elfogadja az intézmény házirendjét, valamint az ügyfélszolgálati és panaszkezelési szabályzatát.
•   A képző intézmény a Résztvevő személyes adatait az adatvédelmi törvénynek megfelelően kezeli, azokat harmadik fél számára nem adja ki.
•  Résztvevő hozzájárul, hogy a képzési szerződésben megadott adatai alapján a képző intézmény a törvényben kötelezően előírt – nem nevesített – statisztikai jelentéseket készítsen a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal (OSAP statisztika) felé.
•   A képző intézmény szerződésszegésével kapcsolatban a Ptk.-ban rögzítettek az irányadók.
•   Jelen szerződést a Képző intézmény és a Képzésben résztvevő csak közös megegyezéssel, írásban módosíthatja, illetve mondhatja fel. Amennyiben bármelyik fél a szerződésben foglaltakat figyelmeztetés után sem teljesíti, a másik fél a szerződés azonnali felbontását kezdeményezheti.
•   Jelen szerződés határozott időre szól, a szerződésben meghatározott időpontban a teljesítéssel megszűnik.
•   Az itt nem szabályozott kérdésekben a Ptk. szabályai az irányadóak.